سرخط خبرها

سرویس‌دهی قطارشهری مشهد افزایش یافت

  • کد خبر: ۱۲۶۹۰۳
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
سرویس‌دهی قطارشهری مشهد افزایش یافت
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: سرویس دهی خطوط قطارشهری مشهد از امروز افزایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، وحید مبین مقدم افزود: در شرایط عادی سرویس دهی ناوگان از ساعت ۶ تا ۲۲ انجام می‌شود، اما امشب و در شب رحلت پیامبر اکرم (ص) سرویس دهی با ۲ ساعت افزایش تا ساعت ۲۴ ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در روز‌های تعطیل سرویس دهی از ساعت هفت آغاز می‌شود، اما فردا و همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) سرویس دهی ناوگان یک ساعت زودتر و از ساعت ۶ آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: همچنین این آمادگی وجود دارد که سرویس دهی ناوگان تا زمان وجود تقاضا در این ایام ادامه داشته باشد.

مبین مقدم افزود: سرفاصله زمانی رسیدن مترو به ایستگاه‌ها نیز در این ایام بین سه تا پنج دقیقه کاهش می‌یابد.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهور وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->